Wednesday, March 02, 2016

قوم أصح فز

قوم أصح فز
اخشع على ركبك هنا
اخرس ونفذ
لا مش كابوس
ومنيش شيطان ده انت اللي من اخلص عبيده
أكتم كلام
اقطع نفس
وانزل على ركبك قصادي
لا بص فوق
أنا لما أخلص حأمرك
تبص تحت
وتبكي تحت
ولما تعجز عن كرامتك
ابق سورق
وحوشوشك:
مش قلتلك
أنا أهه يا مارد
طويل، سريع،
وصلت قبلك
مَش لأصلك أو ميراثك (حاشى لله)
ل مخدعك
وادي قبضتي تيجي نص كفك
وبخنقك
ومعاك طبنجة نسيت مكانها
ولو افتكرت
حتكون في جيبي
ولو جروءت على التظاهر بالثبات
حخليهالك عالمخدة
وحخلي دول تذكار في دي
قصرية الزرع الصناعي فوق رقبتك عاوزة نفضة
غير اللي صدا من ضميرك
وغير وغير
-------
اسمع لأمري
ركز في وشي
واحفظه
الوش ده مش اي وش
ده الجاي من كل اللي راح
سفاح؟ حلنجي؟ مرتزق؟
لا ما تحاولش
ما تشوفش منه الخير ولا تتلفظه
مالك؟ خلصت؟ اقطع نفس! خلص حرام؟ حرمت عليك! مالك يالا
مشلول؟ مبنج؟ لم شملك هُس هِس!
خد شم دمك لما ساح
فين الحرس؟ مبلول؟ مهنج؟ خد نفس
هس انكتم
إياك اشوفك تترعش
حنكك تسكه وضم بوزك فين لسانك؟
قلت ايه؟؟
كده نبتدي من سين سأفعل
جيم جابوك تشبه ابوك لكن كهين
جالك مصابك في اللي جابك مالسرير
دلوقتي من فينا الامير؟
من بكرة عد وخد ده وعد
حتشوفني تاني ودي الاخيرة في يوم اخير
انا مش كابوس
ومش ملاك الموت أنا
انا موت جنابك بس من عين الزمن
---------
في الساعة صفر في ليل غزير
شمال يمين ويمين شمال
بعد الشهور
قبل السنة
حتشوفني تاني وحسألك
عن شيء ناسيه أول ما قلته وأشهدك على جثتك
وأفرجك على ايه حيفصل راس عظمتك لا وتهتف غصب عنك زينا
من جوة قلبك وانت فار محتار بترجف
واديك شاكوش يخرق نفوخك وآؤمرك ثابت تصقف
للخلف در فورا تدر يمين شمال شمال يمين
تهمس آمين
انظر لنفسك واعترف
وتعال عالسلم معاك كفنك كأنك دميتك معمول بها حتة فانوس
ومشكلينها كوز حلاوة فيها سم
بايدي اشاور تطفحك
تاكلك وتخلص منه فيه
زي المرض جوة النيران
وفي لحظة حتشوفني وانا
راشق عدالتي في الميدان
تنزف مكانك باحترام
عال مقصلة

No comments: